Blog naukowy. Zdobądź wiedzę z języków obcych, jazdy na łyżwach...

Jak musi wyglądać obsługa klienta – szkolenie

Robiąc zakupy w różnych punktach sprzedaży zdarzyło mi się natrafić na wyjątkowo niemiłą obsługę co niesamowicie psuło mi humor na resztę dnia i podejrzewam, że praktycznie każdy kto czyta ten tekst miał w życiu takich sytuacji kilka. Sporo osób nie wie jak powinna przebiegać obsługa klienta szkolenie w tym kierunku powinien przejść każdy pracownik przynajmniej ja gdybym był szefem taki kurs bym każdemu zorganizował. Nie jestem typem człowieka, który składa skargi na mało uprzejmych pracowników, raczej wychodzę z takiego sklepu i już nigdy do niego nie wracam. Wtedy tracą oni na zarobkach a zyskuje konkurencja, do której wolę się udać na następne zakupy. Myślę, że wielu ludzi myśli podobnie do mnie więc pewnie już nie jeden sklep stracił trochę kasy przez takie coś. Nie mam kompletnie pojęcia czemu tak wygląda w Polsce obsługa klienta szkolenie z takiego czegoś nie powinno kosztować fortuny. Jest jeszcze jedna możliwa opcja, że takie kursy są prowadzone tylko pracownicy nic sobie z tego nie robią i przychodzą do pracy z racji przymusu przez co udziela im się paskudne samopoczucie (praca za marne grosze), który później przelewają na swoich klientów. To tylko moja teoria, ale trzeba przyznać, że jest bardzo prawdopodobna patrząc na to jak pracownicy w wielkich korporacjach są traktowani. Niemniej jednak praca to wciąż praca i muszą ją wykonywać tak jak należy czyli z uśmiechem na twarzy stosując pytania „w czym mogę Panu pomóc?”. Tak właśnie wygląda z mojej prespektywy obsługa klienta szkolenie dla każdego pracownika i to bez dyskusji.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.