Blog naukowy. Zdobądź wiedzę z języków obcych, jazdy na łyżwach...

POMOC DLA PALACZY I OBŻARTUCHÓW

Wszelkie zachowania związane z przesadnym używaniem mogą wyssać z nas zdrowie i spowodować nasz upadek, podobnie jak nałóg alkoholowy. Jest dowiedzionym faktem, że nie paląc masz większe szanse żyć dłużej niż paląc.

Rozważmy sposoby zastosowania stanu alfa do ograniczenia lub rzucenia palenia. Zastosujemy te same procedury podstawowe, ale zamierzam wprowadzić też procedurę wyzwalającą, podobną do „techniki trzech palców”. W najprostszym ujęciu, procedura wyzwalająca jest programowaniem, które wyzwala pożądany rezultat w momencie wykonania określonej, nieskomplikowanej czynności.

Jak pamiętasz, „technika trzech palców” wyzwala uruchomienie większych obszarów mózgu do pracy dla ciebie. Pamiętasz tego księdza, któremu pomogłem? Obiecałem wyjaśnić, dlaczego kazałem mu pić wodę. Picie wody było techniką wyzwalającą. Zaprogramowałem tak, by z każdym łykiem wypitej wody zdrowiał i czuł się lepiej. Możesz zaprogramować, by twoja chęć natychmiastowego zapalenia papierosa lub przekąszenia czegoś między posiłkami, ustępowała w chwili łyknięcia wody.

Możesz zaprogramować, by bezpośrednia chęć sięgnięcia po papierosa lub zajrzenia do lodówki ustępowała pod wpływem trzech głębokich oddechów. To jednak nie wszystko. Nadmierne palenie czy nadmierne objadanie się jest, podobnie jak nadużywanie alkoholu, problemem całego człowieka, wymaga rozwiązania całościowego. Poszczególne elementy rozwiązania problemu nie muszą być wspólne dla wszystkich. Wszystko, co mogę tu zaproponować to wyszczególnienie szeregu czynności. Wypróbuj je. Przyswój sobie te, które wydają się w twoim przypadku skuteczne. Najważniejsze są dwie pierwsze. Są niezbędnym warunkiem podjęcia dalszych.

– Palenie

– 1. Wejdź w stan alfa i przeanalizuj swój nałóg. Kiedy się do niego uciekasz? Jak się wtedy czujesz?

– 2. Zastosuj codzienne programowanie dla pokonania słabości charakteru wykrytej w punkcie 1.

– 3. Przyjmij technikę wyzwalającą, na przykład trzech głębokich oddechów lub szklanki wody – dla usuwania bezpośredniej chęci zapalenia.

– 4. Zastosuj technikę trzech obrazów.

– Obraz 1. Jesteś palaczem.

– Obraz 2. Stosujesz techniki wzmacniające osobowość i techniki wyzwalające.

– Obraz 3. Rzuciłeś palenie. Na ścianie wisi kalendarz z zaznaczoną datą (mniej więcej miesiąc od chwili rozpoczęcia tych działań).

– 5. Zaprogramuj sobie, że będziesz palił pierwszego papierosa później każdego dnia lub robił dłuższe przerwy między papierosami. Z osiągnięciem każdego stadium stawiaj sobie poprzeczkę wyżej.

– Objadanie się

– 1. Wejdź w stan alfa i przeanalizuj swój nawyk. W jakich okolicznościach najchętniej mu ulegasz? Co wtedy czujesz?

– 2. Zastosuj codzienne programowanie pokonywania słabości charakteru wykrytych w punkcie 1.

– 3. Przyjmij technikę wyzwalającą, na przykład trzech głębokich oddechów, szklanki wody lub kilku kęsów marchewki czy selera dla usuwania bezpośredniej pokusy przekąszenia czegoś.

– 4. Zastosuj technikę trzech obrazów.

– Obraz 1. Wywołaj obraz własnej osoby nękanej łakomstwem. Obraz 2. Stosujesz techniki wzmacniające osobowość oraz technikę wyzwalającą.

– Obraz 3. Osiągnąłeś właściwą sobie liczbę kilogramów. Wyobraź sobie wskazującą to wagę. Zobacz wiszący na ścianie kalendarz z zaznaczoną datą, na którą to zaplanowałeś. Wyobraź sobie rozmiar ubrania, które wreszcie na ciebie pasuje.

– 5. Zaprogramuj się tak, aby tuczące potrawy (wszelkie tłustości i słodkości) przestały być dla ciebie atrakcyjne, a zaspokajały cię dania bardziej pożywne i zdrowsze.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.